Thursday, October 6, 2011

Talam Bermuka-Muka.....

Masa kecil-kecil dulu memang suka sangat makan kuih talam..tapi bila dah meningkat remaja menuju ke dewasa ni kegemaran itu semakin terhakis..ngeeee.....

Kuih talam kalau dimakan memang sedap,walaupun bersifat dua muka..tapi kalau manusia yg ada pe'el macam tu,memang tak lama la hidup dia.Tak jumpa dengan aku takpe,tapi kalau jumpa...aku teeee keyy...(aku pukul kang)


ni la kuih talam.


Kat depan mata aku pun berlambak manusia cenggini. Kat rumah ni ada terlepas sekoq(biaq pi la nak kata aku kasaq ka).Kita ni punya la layan beliau dengan penuh berhemah dan sopan santun,tapi dibalasnya kita dengan tahi ayam...panas semacam je..

Kalau ikut peribahasa melayu , manusia talam dua muka ialah jenis yg suka bermuka-muka..Bukan suka tukar-tukar muka.....ye..suka tukar-tukar muka pun betul juga...okay lah bukan "betul juga" tapi MEMANG BETUL PUNGGGG!!! suka tukar-tukar muka, dalam erti kata lain manusia MUNAFIK, HIPOKRIT, KEPALA YU EKOR PARI, PLASTIK TESCO, KOSMETIK FACE!!!! Eden dah goram ni......





Depan kita punyaaaaaaa la baik.Dari gaya percakapan,perangai,tingkah laku, etc,. ect., ect.,.punya la sopan,kipas-kipas orang tu memang keja dia la.Ingat takda la masalah ataupun konflik dalaman dengan dia.Rupa-rupanya kat belakang badan mahupun tengkuk dan kepala dia mengata kita kaw-kaw punya.Sebijik macam minum kopi kapal api...boleh buat orang hangin satu badan.nasib baik badan ada satu jekkkk...

Aku memang tak pernah kena dengan dia ni...ataupun memang pernah kena cuma tak tahu a.k.a tak perasan...it's okay it's orait..Tak tahu lagi takpe,tapi bila dah tahu buah kelapa kat kepala kau.Kawan kat rumah ni memang dah kena,tu yang dapat rasakan dia ada mengata aku kat belakang..Memang dasar lompat tikam la kau ni..


ni la lompat tikam..(takde kena mengena pungg)

Patut la budak ni tak lekat kawan..Insafla sebelum maut datang menjemput..(aku pulak yang insap)

sekian, terima kasih.

post signature

1 comment:

  1. salam..huh nice title..
    talam bermuka2,sama x dgn tikam blakang??
    krn salah satu tjuk 2.. membuatkan org terkena
    menjadi hilang segala2nya..
    buntuh... dendam...
    sbb aq dh lalui benda nie..
    sampai nk bunuh pun ada..
    tp fikiran masih proff lg..huh..
    hanya sabar mununggu diri 2 mati sndiri...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...