Friday, October 15, 2010

MASTIKA...MASTIKA..MASTIKA


"segelas teh beng dihidangkan...nasi kerabu dah takde sebab dah abes dijual..laku hari ni kedai MOK JOH.."



saya ni kalau nak tau merupakan peminat no 1 majalah MASTIKA. ye..NOMBOR 1...dari kecik lagi saya sentiasa ikuti perkembangan majalah no 1 di MALAYSIA ni. dari zaman SAHIDAN JAAFAR, sehinggalah sekarang ZULKARNAIN ZAKARIA yg mengambil alih tugas sbg KETUA PENGARANG majalah kesayangan saya ni (sebelum sahidan ada lagi tapi saya dah lupa...).kalu kat rumah tu memang penuh la majalah MASTIKA saya kumpul..sayang nak buang majalh2 tu..byk sangat cerita menarik dan sampai sekarang pun xpuas lagi baca. bukan saya saja suka baca majalah ni,malah satu keluarga saya...dari abang sulung,pastu kakak,bawak kpd abang tengah,turun pulak kpd adik...boleh dikatakan semua keKESEMBILAN-SEMBILAN adik beradik saya memang xkan lepas utk dapatkan majalah ni tiap2 bulan...dah jadi koleksi dah....


saya paling suka wartawan ANINAH JANANG..sebab apa???cara dia menulis....dan paling paling paling suka ketika KAKAK NI membuat liputan mengenai aktiviti BLACK METAL dulu..(bukan black mentor)..bila baca tulisan KAKAK NI memang dapat rasa la macam kita pulak yg ada kat tempat kejadian...

isu paling suka opkos la black metal...ada beberapa keluaran yg memfokuskan isu ini...maksiat kat LUBUK TAPAH pun penah gak femes..kisah2 hantu la(dulu2 la..)..kisah politik pun ada...tak ketinggalan selebriti tanah air, termasukla SITI NURHALIZA, SYARIFAH AINI dan MAWI (selepas beliau jadi juara AF)..lagi isu mangsa bunuh kejam, mak nyah, nak jadi artis...banyak lagi la...kisah yang agak femes 2,3 tahun kebelakangan ni FREEMASON (skang dah kurang dah....)


semua kisah banyak pengajaran...betul...kalu tak percaya awak cuba la beli satu dan baca..tapi kalu takde duit nak beli datang pinjam dgn saya...konpem saya bagi..kalau awak nk tau banyak kenangan saya dengan majalah ni.....


teringat kisah MAWI yg disiarkan dalam MASTIKA satu ketika dulu..kata MAWI "WORLD WORLD JUGAK AKHIRAT JANGAN LUPA"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...