Saturday, January 29, 2011

beruntungnya jadi saya.

Assalamualaikum w.b.t...

saya rasa sangat beruntung ye kawan2..betul...sangat beruntung...sebab saya belajar kat kampung halaman..betul..kampung halaman...hahhahahahahahahh...macam apa la..

sebelum tu saya nak bagitau, saya sekarang masih lagi belajar kat UiTM Kota Bharu..rumah saya pulak kat kg Tendong, alah kat Pasir Mas..jarak rumah saya dari KB ialah kira2 30km..tambang teksi rm3, tapi kalau dapat pak cik baik hati dia ambik rm2 je..tapi kalu naik bas, tak kira pak cik baik hati ke, busuk hati ke tetap dapat rm2 je..tapi perkara yg selalu je jadi masalah kat kelantan ni ialah BAS SELALU DATANG TAK IKUT 'TIME' !!!!!

(sebelum ni saya ulang-alik dari rumah ke kelas, tapi atas sebab2 yg xdapat dielakkan saya d"halau" oleh bapak kesayangan saya supaya menetap di rumah sewa mak cik yg telah halau saya dulu..faham ke tak?????)

saya nak bagitau yg saya ni berasa sangt beruntung sebab saya belajar kat kampung halaman..(ulang lagi)..KAMPUNG HALAMAN...

untungnya bila tiba musim cuti sama ada cuti semester, cuti perayaan (umum), mahupun cuti ujung miinggu..yela, senang2 je dapat balik rumah..tak yah penim kepala pikir takot2 tiket bas habis..tak payah abiskan duit utk beli tiket bas.tak payah minta kawan teman utk beli tiket dan tak payah melutut minta jasa baik kawan utk hantar ke stesen bas Langgar ataupun TESCO bersama dgn bagasi kiri kanan yg saiz macam BIG SHOW..kan3...




pastu kalau cuti ujung mingu pulak konpem dapat balik sokmo walaupun dua hari je..



semasa teman kawan yg nak balik kampung kat stesen bas,nampak muka beliau yg sedang risau, bimbang dan takooottt...risau,bimbang dan takut tertinggal atau ditinggal bas...keh..keh..keh...(indah weyyy dapat gelakkan orang)

tapi kadang2 nak gak rasa kesusahan mereka..rasa bimbang kot2 tiket abis, bimbang kalau2 kena tinggal bas, dan sedih rindukan family..


nak juga rasa balik kampung naik flight, tapi persoalannya boleh ke naik flight ke Pasir Mas??????



post signature

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...