Tuesday, January 11, 2011

KELANTAN LAGI...


"Saya tidak hairan bila ada kawan² bukan dari Kelantan bertanya soalan sinis kepada saya, “Apa yang ada kat Kelantan?”. Memang, tiada apa di Kelantan. Itupun kalau kau mengharapkan disko, pub, jungle, bistro dan sebagainya di Kelantan. Kalau dulu saya pun sedikit terkilan dengan ‘ketiadaan apa²’ di Kelantan, tapi kini saya tahu apa yang saya inginkan, ada di Kelantan, iaitu satu ketenangan dan kedamaian. Bukan kerana kampung halaman saya sendiri, tapi kerana tiang seri solatnya hidup di Serambi Mekah tersebut."





kekalkan kepimpinan ulama..jangan jadi toghut

siapa suka kalau negeri tempat darah mengalir dipijak-pijak, dipersendakan dan diperkotak-katikkan...Betul...suatu ketika dulu Utusan Malaysia pernah siarkan rencana mengenai sifat "gedebe" rakyat kelantan.( Utusan adalah kroni UMNO)..
sungguh political thinking...heheheheheheh

saya tau saya ni bukan nya baik sangat..solat saya pun belum tentu Allah terima..tapi sekurang2nya saya tau yg sikap merendah2kan manusia adalah tergolong dalam sifat mazmumah..so, pls do respect others!!!!

“Masuk ke Mesir, jangan hanya dari satu pintu!” pesan Yaaqub kepada anak-anaknya. - Saifulislam.com

post signature

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...